Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Izzadó kéz, rángatózó szemhéj, fájó vállizmok, és összevissza verő szív. Ismerős? A feszült, stresszes emberek gyakran hallják ilyenkor „nyugodj meg”, de ebben az állapotban valószínű fogalmuk sincsen, hogyan kellene, és úgy érzik, ez lehetetlen.

Pedig van egy régóta alkalmazott módszer, a mélyrelaxáció, mellyel nemcsak az esetenként fellépő stresszt lehet megszüntetni, hanem a „nehéz helyzetekhez“ való hozzáállásunkat is teljesen meg lehet változtatni.

KépA Yoga Nidra a legközkedveltebb relaxációs gyakorlat a yoga órákon. A 45 perces gyakorlat ugyanis a teljes nyugalmi állapot érzését adja. Úgy tartják, hogy 30 perc Yoga Nidrában töltött idő felér 4 óra mély alvással…
A Yoga Nidra
egy alvás nélküli alvás. A test pihen, a tudat mindvégig aktív marad és végrehajtja az elhangzó instrukciókat.

A Sankalpa (ejtsd szankalpa) egy nagyon fontos eszköz, melyet mindig beépítek az instrukciók közé. A Sankalpa egy mondat, egy pozitív tartalmú elhatározás, amely azt üzeni az agynak: mostantól másképpen lesz... 

A Yoga Nidra rendszeres gyakorlásával nő a fizikai és szellemi teljesítőképesség, javul a koncentráció és a memória.